Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Haziran 2014 Cuma

SAĞLIKLI VE HAFİF İFTAR MENÜSÜ 11

11 ayın sultanı Ramazan geldi, hoş geldi. Sofralarımız Ramazan ayında daha bereketli ve özenli oluyor. Hep birlikte iftar yapmak, sahura kalkmak, bu birlikteliği paylaşmak çok güzel. Oruç tutanlara sabır ve güç diliyorum. Oruç tutmak sadece bedenen değil ruhen de oluyor. Sabrımız artıyor, kötü huylarımızdan arınıyoruz. Hepimize bu uzun ve sıcak günlerde kolaylıklar dileyerek bu yılın ilk sağlıklı ve hafif iftar menüsünü veriyorum.
Menüyü hazırlarken Prof. Dr. Canan Karatay'ın önerilerini dikkate almaya çalıştım. Şekerli ve kızartma yemeklerden kaçınmaya çalıştım. Menümde böreğe yer vermedim. Yerine Ramazan pidesi ve pilav tercih ettim.  Hocam kızmasın ama iftar sofrası tatlısız olmuyor. Hafif, meyveli ve sütlü bir tatlı seçerek orta yolu bulmaya çalıştım.
*Bu gece sahura kalkacağız. Sahurda hafif kahvaltı yanında protein ağırlıklı haşlanmış yumurta veya az tuzlu beyaz peynir tercih edilebilirsiniz. Bol sıvı tüketmek, şekersiz veya az şekerli kompostoyu sofralarınızda bulundurabilirsiniz.
MENÜ
Çeşitli İftariyelikler
Ramazan Pidesi
Zeytin, hurma, bal, peynir
*******
İFTAR YEMEĞİ

Yüksük Çorbası
Mevsim Salata
Beyaz Çikolatalı Çilekli Kuplar







İftar sonrası içeceğimiz her zamanki gibi çay oluyor. (Fazla içmemek kaydıyla tabiki)

İsimlerin üzerine TIK layınca ilgili tarife ulaşabilirsiniz.

Eksik tarifleri en kısa zamanda ekleyeceğim:))






9 yorum:

  1. ellerinize sağlık nefis görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı ramazanlar sizede. ilk gün menüsü çok güzel. Allah cümle ümmeti Muhammede kolaylık versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Lezzet sarayı.
      Sizi ziyaret etmek istedim ama profiliniz gizli olduğundan ulaşamadım.
      Hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  3. şahanesin,kuru börülceli pilava fit oldum,onu bulgurla pişirebilir miyim acaba nasıl olur?
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım tabi ki pişirebilirsin.
      Çok da güzel olur.
      Tarifleri 2 güne kadar ekleyeceğim.
      Sevgiler.

      Sil
  4. ama ben tarifi açamadım:((

    YanıtlaSil
  5. Menü güzel. Karataya hep kulak vermek lazım :)
    Hayırlı Ramazanlara :)

    YanıtlaSil
  6. paylaşımlarını çok beğendim belli ki elinde dilin gibi tatlı tekrar görüşmek üzere hoşçakal..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...