Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Ocak 2014 Pazar

BÜZGÜLÜ KESE BÖREK


Sevimli mi sevimli, şirin mi şirin, yemesi de o kadar eğlenceli nefis bir börekcik öğrendim. Kimden mi? Blog arkadaşım Süslü Mutfak Arzucum'dan. Mini büzgülü keseleri blogunda görünce kendimce uyarladım. Şirin böreklerim oldu. Börekleri kürdanlarla büzme kısmında zorlanacağımı düşünürken yanıldım. Elinize alınca bir çırpıda büzgülü keseleri yapıveriyorsunuz. İçlerini tavuklu-sebzeli yaptım. Sebze ve tavuk pişince peynir gibi erimediğinden şekilleri bozulmadı. Uygulamayı düşünüyorsanız kıyma, tavuk, sebze gibi içleri öneriyorum:))

Daha detaylı bilgi Süslü Mutfak'ta.





MALZEMELER
  • 4 adet yufka
  • 1 çay bardağı sıvıyağ-zeytinyağ karışımı
  • 1 çay bardağı süt veya yoğurt 
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 adet yumurta
  • Kürdan

İçi İçin:
  • 1 tavuk göğsü
  • 1 adet soğan
  • 1 adet havuç
  • 1 kutu mısır
  • 300 gr. mantar
  • 100 gr. krema
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Karabiber
  • Tuz

YAPILIŞI
  1. Önce böreğin içini hazırlayın (İstediğiniz içi kullanabilirsiniz).
  2. Soğanları küçük doğrayıp yağ ile soteleyin. İçine küçük doğranmış mantarları ekleyin ve sotelemeye devam edin. Küçük küp doğranmış havuçları ekleyin. Havuçlar pişince mısır, krema, karabiber ve tuz ekleyin ve ocaktan alın.
  3. Böreğe sürmek için, yumurta, süt, sıvıyağ, kabartma tozunu iyice karıştırın.
  4. Yufkayı açın, ikiye katlayın. Bir kase ile daire şeklinde kesin. 
  5. Yufka arasına ve üstüne hazırladığınız sostan sürün. 
  6. İçine istediğiniz içi yerleştirin ve kürdanla dikiş diker gibi tutturun.
  7. Bütün yufkalar bitince fırın tepsisine dizin. Kalan sostan böreklerin üzerine sürün.
  8. 180 C'de ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 40 dk. pişirin.

 *Kalan yufka parçalarını kırpık börek yaparak değerlendirebilirsiniz.
**Çapı 12,5 cm. lik  kase kullandım. Her yufkadan 9 adet daire elde ettim.








16 yorum:

  1. Pırıl'cım ellerine sağlık,bende epeyidir yapmadım bak aklıma düşürdün ben taze soğanla bağlıyordum kürdanda süper fikir,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Görünüşü çok güzel . Özellikle kürdanla yapılış tarzını çok sevdim. Çok sevimli. Eline sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ne zamandır aklımda olan ertelediğim bu böreği yakın zamanda yapsam iyi olacak :).aklımda kalacagına midemizde kalması daha iyi.çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok şık ve güzel bir börek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çok cici olmuş ellerine saglık;-)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik Pirilcim. Ne guzel de anlatmissin. Eminim tavuklu ve sebzeli de mukemmel olmustur. Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Arzuda görünce çok beğenmiştim ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. harika görüyorlar ellerine sağlık canım herzamanki gibi süper olmuş

    YanıtlaSil
  9. Şekilleri çok hoş olmuş. Milföy sanmıştım başta ama yufka olduğunu görünce şaşırdım. Yağ karışımı sanırım böyle çıtır görünmelerini sağlayan. Çok hoşuma gitti. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Krepten yapılandan sonra bu da bana çok pratik geldi. Ellerinize sağlık. Öğretenninde uygulayanında :)) Harika..

    YanıtlaSil
  11. çok ama çok kolay bir yöntem bugün denedim:)
    hem şık hem kolay, ellerinize sağlık.
    krepten sonra hiç bu kadar kolay olabileceğini düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
  12. tek kat yufkamı 2 kat yufkaylamı yapılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın adsız merhabalar,
      Yufka ikiye katlandığı için her börek iki kat yufkadan oluşuyor.

      Sil
  13. tarifleriniz çok güzel birçoğunu uyguladım ellerinize sağlık .acaba bu böreği yapıp önceden difrizde saklayabilirmiyiz .herşety için çok teşekkürler.sevgilerimle.Nilgün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm merhaba,
      Bu böreği hiç derin dondurucuda saklamadım. Diğer börekler saklanabildiğine göre sanırım bir şey olmaz. Deneyin isterseniz. Sevgiler, Pırıl.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...