Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Kasım 2013 Perşembe

PEYNİRLİ KEK



Hamur hazırlamak, açmak, yoğurmak, mayalamak, içine peynir yerleştirmek, sonra üzerine yumurta sarısı mı, yoksa akı mı sürmek, sonra da susam serpmek....daha yazsam uzar gider. 
Bu sıkıntılara son veriyorum ve poğaça tadında peynirli kek yapıyorum. 
(Vaktim yok da ondan)
Nasıl mı???



Çok pratik, çok kolay, tuzlu ve peynirli kek yapıyorsunuz... İçi maydanoz ve dereotlu... Üzeri bol susam ve çörekotlu.... İçi yumuşacık ve çok lezzetli.  Şimdiden peynirli kek yapacaklara kolay gelsin ve afiyet olsun...






























Bu kez un ekleme aşamasında biraz kepekli un kullandım. Kekin tadını kepekli unla daha çok beğendim. Kepekli un sevmiyorsanız, kullanılacak unun hepsini beyaz un kullanabilirsiniz.

MALZEMELER
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir (köy peyniri veya Çay-Süt peyniri)
  • 1 su bardağı zeytinyağı veya sıvıyağ (isterseniz yarısını tereyağ kullanabilirsiniz) 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1,5 su bardağı söke kepekli un
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 demet maydanoz
  • 1 tutam dereotu
  • Üzerine bol susam ve çörekotu

YAPILIŞI
  1. Yumurtaları mikser ile iyice çırpın.
  2. Yoğurt ve yağı ekleyip karıştırın.
  3. İçine peynirleri, karabiberi, kabartmatozunu, kepekli ve normal unu, en son maydanoz ve dereotunu ekleyip tahta kaşık veya spatula ile karışıncaya kadar karıştırın.
  4. Yağlanmış uzun ve derin dikdörtgen kalıba dökün. Üzerine susam ve çörekotu ekeleyin.
  5. 175 C'de ısıtılmış fırında yaklaşık 45-55 dk. pişirin.
  6. Fırından aldıktan 5 dk. sonra kalıbından çıkarıp ızgara üzerinde soğumaya bırakın.
  7. İyice soğuduktan sonra dilimler halinde ikram edin.  







14 yorum:

  1. kepekli un ılede sağlıklı olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kepekli unu kullanmayı tercih ediyorum.
      Teşekkürler Selmacım:))

      Sil
  2. Ellerinize saglik, hem lezzetli, hem saglikli... Ben de bu keki karabugday unuyla yapiyorum... Gercekten leziz oluyor... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. nasılsın canım.
    bende çok severim mmmmmm:)))

    YanıtlaSil
  4. Sitenizi bir süredir takip ediyorum, herşeyi ile çok güzel, tarifler sunumlar, emeğinize sağlık. Adana yemekleri de ayrıca güzel, zira annemin yaptığı usul sizin tarilerinizle örtüşüyor, her adana usulü denilen tarif tam istediğim gibi olmuyordu. Bazı yemekleri yaparken anneme o anda ulaşamıyorsam sizin tariflere bakıp eksiğimi tamamlıyorum, çok teşekkür ederim,beni çok memnun etti bu detaylı tarifler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Neslihan Lezzetli Sanatlar'a hoşgeldin.
      Siteyi uzun süredir takip etmen, tariflerden memnun kalman, anneninkilerle örtüşmesi ve bunu burada yazarak paylaşman beni çok mutlu etti, teşekkür ederim.
      Denediklerini de burada paylaşırsan sevinirim. Yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.
      Şimdiden kolay gelsin; annene, ailene ve sana sevgilerimi yolluyorum. Pırıl.

      Sil
    2. Merhaba Pırıl hanım,
      Ben henüz ağır yemekleri yapacak kadar usta olamadım, bana göre içli köfte ve analı kızlıyı yapabilirsem o zaman kendime evet bişeyler yapabiliyorum diyebilirim, şimdilik daha basit olanlarla başladım. Kısır, sarımsaklı köfte, yapa yapa daha iyi olacağımı düşünüyorum. Şimdilik annem sağolsun:). Ben sizin yaptıklarınızdan kısır, ekşili kabak ve baş kavurmasını denedim, çok güzel oldular, en son peynirli kekinizi pişirdim, sonuç harika. Sizden mumbar, kebap tariflerini de görmeyi çok isterim, biliyorum, sağlık söz konusu diye bazı yemekler pişmez oldu ama unutulmasın, bir yerlerde kalsın istiyorum, hem yılda bir kez yemeyle de bişey olmaz sanırım,iyi akşamlar.

      Sil
    3. Merhaba Pırıl,
      Ben Adana yemeklerinde usta değilim, öğrenmeye gayret ediyorum sadece.İçli köfte, analı kızlı, mumbar dolmasını şartıyla yapabilirsem o zaman evet biliyorum diyebilirim, şimdilik annem yapıyor:) ben sitenden kısır, ekşili kabak ve baş kavurmasını yaparken tariflerine bakmıştım. En son peynirli keki pişirdim, sonuç harika. Sitedeki tarifler içinde okumadığım atladığım olabilir, eğer kebap ve mumbar tarifi de paylaşırsan sevinirim, artık sağlık sözkonusu olduğundan bazı yemekler pişmez oldu ama yılda bir kez yenilmesinden de bişey olmaz diye düşünüyorum, yöresel yemeklerimiz unutulmasın, şartıyla yapılsın. Tekrar ellerine sağlık, iyi akşamlar

      Sil
  5. Tuzlu kek arıyordum iyi oldu ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  6. ev yapımı ekmeklere bayılıyorum ellerinize sağlık:) tariflerinizi uzun zamandır takip ediyorum ben de artık izlemeyi bırakıp kendi tariflerimi yazmaya karar verdim verdiğiniz ilham için teşekkürler :) sevgiler
    http://ufakmutfakta.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmışsın sinemelik.
      Ben de seni takip edip tariflerinden mutlaka yararlanacağım.
      Sevgiler...Pırıl.

      Sil
  7. Merhaba , kullandığınız ölçüler cup ölçüleri mi yoksa 200 ml ilk bardak mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız merhaba,
      200 ml lik su bardağı kullanıyorum.
      Kolay gelsin:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...