Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Ocak 2013 Pazartesi

IZGARA TADINDA TAVADA BALIK

Malum apartmanda oturuyorsanız ızgara yapamıyorsunuz. Evde ızgara balık yemek istediğimde, döküm tavamda sadece 1 kaşık zeytinyağ ile balığıma hiç dokunmadan pişiriyorum. Salatamı yapıncaya kadar balığım pişiyor ve aile fertleri sofraya oturuyoruz. Yanına da balığa eşlik eden Zeytinyağlı Bombay Fasulye pişiriyorum, o kadar...


MALZEMELER
  • Kişi başı 1 adet levrek veya 1 adet çupra
  • Tuz
  • İsterseniz karabiber
  • Zeytinyağ 

YAPILIŞI
  1. İçi temizlenmiş ve pulları alınmış balıklarınızı iyice yıkayın. 
  2. Üzerine ve içine biraz tuz ve karabiber sürün.
  3. Döküm tavanızı ocakta ısıtın.
  4. İçine 1 yemek kaşığı zeytinyağ dökün.
  5. Tavanızın büyüklüğüne göre 1-2 balığı tavaya yerleştirin.
  6. Tavanın kapağını kapatıp orta ateşte bir tarafı iyice pişinceye kadar tutun.
  7. Balıkları dikkatlice çevirip diğer tarafını da aynı şekilde pişirin.
  8. Bekletmeden servis yapın.
  9. Balığın eşlikçisi Zeytinyağlı Bombay Fasulye ve Nar ve Pancarlı Roka Salatası oldu.





4 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,çok sağlıklı bir yemek olmuş..Çok ta pratik..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor, ızgara her zaman yapılamıyor haklısınız. Hafif ve yağsız olmuş süper..

    YanıtlaSil
  3. tavanızın markası nedir? kapağını kapattım dediniz, tavanın orjinal kapağı mı herhangi bir kapak mı?

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Adsız, ( İsminizi yazmak isterdim)
    Tavayı yaklaşık 10 yıl önce Paşabahçe mağzasından almıştım. Ben de yakınlarım için bu tavadan arıyorum. Eğer çapı büyük bir döküm tavanız varsa aynı şekilde uygulama yapabilirsiniz. kalabalık misafirlerimde iki ayrı tavada pişiriyorum. Biri burada gördüğünüz diğeri yuvarlak olan.
    Kapağını kapatın dediğim de kapak varsa kapatın. Yoksa alüminyum folyo kullanarak kapatabilirsiniz. Burada gördüğünüz uzun tava için alüminyum folyo kullanıyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...