Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Ekim 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Çocukken pırasa yemekte zorlandığım bir sebzeydi. Aradan yıllar geçip büyüyünce yemeye ve sevmeye başladım. Özellikle kendim pişirmeye başlayınca pırasayı bayağı sever oldum. Çocuklarım küçükken hatırlıyorum, bir dönem pırasaya takılmış bir durumda her çeşidini pişirir, dahası değişik yemek çeşitlerinde kullanmaya çalışırdım. 
Artık pırasa mevsimi geldi ve sofralarımızda bu faydalı sebzeyi çorbadan böreğe, etliden zeytinyağlıya kadar kullanacağım. Bugün mutfağımda zeytinyağlısını pişiriyorum. Kırmızı biberi çok sevdiğimden ve renk verdiğinden zeytinyağlı pırasayla birlikte kullandım; seviyorsanız kırmızı biber ekleyin. Sağlıklı sebze pırasa ile yeni bir haftaya başlıyorum. 




MALZEMELER

  • 1 kg. pırasa
  • 2-3 adet havuç
  • 4-5 parça kırmızı biber (istenirse ekleyin)
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI

  1. Pırasaları temizleyin, sert yapraklarını alın ve jülyen (uzun verev) doğrayın.
  2. Havuçları jülyen doğrayın.
  3. Zeytinyağında havuçları ve kırmızı biberleri soteleyin.
  4. Üzerine pırasaları ekleyin ve sotelemeye devam edin. Tuzunu, şekerini ve limon suyunu ekleyin.
  5. Tencerenin kapağını kapatın; kısık ateşte pırasanın solmasını ve suyunu vermesini sağlayın.
  6. Üzerini kapatacak kadar sıcak su ve yıkanmış pirinci ekleyin. Kaynadıktan sonra kısık ateşe alın.
  7. Pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirin. 






5 yorum:

  1. ellerine saglik
    harika olmus
    afiyet olsun :-)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım ellerine sağlık..
    Çok severim..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kış sebzelerini gerçekten özlemişiz. Ben de pırasadan başladım. Bizde kıymalısı da sevilir, sıcak sıcak.
    Hayırlı kışlar olsun...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...