Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Ağustos 2012 Perşembe

SEBZELİ PİLAV

Pilavı renkli ve sebzeli olarak soframızda bulunmasını istedim. Et ve tavuk yemeklerinin yanına çok yakışan pilav, bezelye ve havuçla cıvıl cıvıl renkte oldu. Biz büyük, küçük çok sevdik. Şimdiye kadar denemediyseniz, siz de hemen deneyin.


İsterseniz farklı sebzelerle de sebzeli pilav yapabilirsiniz.

MALZEMELER
  • 1 kase pirinç (400 gr.)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1,5 kase sıcak su
  • 1 adet knorr tavuk tablet
  • 3-4 yemek kaşığı tereyağ 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Tuz
  • 1 adet havuç
  • 3-4 yemek kaşığı konserve bezelye 
  • Islamak için bir miktar sıcak su

YAPILIŞI
  1. Pilavı pişirmeden 2-3 saat önce pirinci yıkayın ve sıcak su ile ıslayın.
  2. Havucu haşlayın ve küçük küp halinde doğrayın.
  3. Pilavı pişireceğiniz tencerede tereyağı eritin. Pirinçleri yıkayıp süzüp yağda 1-2 dk. çevirin. Şekeri ekleyin.
  4. Ölçülü sıcak suyu, tableti, gerekiyorsa tuzu, havuç ve bezelyeleri ekleyin. Kaynadıktan sonra altını kısın ve pişirin.  
  5. Pişince 2 kaşık zeytinyağını ekleyin ve ocaktan alın.
  6. Üzerini beyaz kağıt havlu ile örtün ve pilavı 10 dk. dinlendirin.
  7. Sıcak servis yapın.

** Pilavı geniş tabanlı teflon tencerede pişirirseniz pirinçler rahat açılır. Pilavınız tane tane olur.




9 yorum:

  1. oğluşumun enn sevdiği pilavdır,harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Bende sebzeli pilavı çok severim. Şu görüntüye bak muhteşem.
    Ellerine sağlık canım.
    İyi Bayramlar...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir yemek olmuşcanım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. anne eli gibi,
    YEMEK SEVDAM (ELİF),
    mutfagabuyrun,
    Zarif ziyaretinize ve yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
    Herkese iyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  5. Sade pilavı ne kadar sevmiyorsam garnitürlü olanlara da o kadar bayılırım. Dereotu da koyuyorum ben bazen yakışıyor bezelye ve havuca.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. sevgili pırıl;

    evet bak gördün mü ne kadar lezzetli görünüyor kızımın en sevdiği pilavdır bu


    ben zaten sizin siteye uğrarım değişik yemekler denemek istediğim de bende sizin paylaşımlarınıza bayılıyorum

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Hülya,
    Zaman zaman ben de dereotu ekliyorum, teşekkürler.
    bir kase lezzet,
    YüReKTeN DaMLaLaR,
    Ziyaretlerinize çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. gerçekten fevkalade görünüyor... inanıyorum ki tadı da öyledir.
    bu da benim sebzeli pilav tarifim :)
    incelerseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...