Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Ağustos 2012 Perşembe

ÇİKOLATA SOSLU KAKAOLU KEK

Bir kek yemiştim tadı hala damağımda. Keki tane tane dökülen Amerikan kutu kekleri gibi. Üzerindeki kreması hafif ve bitter çikolata tadında.
*  *  *  *  *
Tarifini kimden, hangi tarihte aldım bilmiyorum.
Elimdeki not kağıdına bakınca uzun zaman olduğu her halinden belli.
Bu keki pişirmeye karar verdim ve hemen işe koyuldum.
30 Ağustos Zafer Bayramı tatilinde de evde bulunabilecek hafif ve leziz bir kek oldu.








MALZEMELER
  • 4 adet orta boy yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı zeytinyağ veya fındık yağı
  • 1 kutu (50 gr.) koyu renk kakao           (Dr. Oetker Gourmet veya Ülker)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • İsternirse limon rendesi
  • 2 su bardağından 2 yemek kaşığı eksik un
Üzerinin Kreması:
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2,5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket  kakao  (25 gr.)
  • 2,5 su bardağı süt
  • 50 gr. tereyağ
  • 80 gr. bitter çikolata
  • üzerine elemek için 3-4 yemek kaşığı kakao 


YAPILIŞI
  1. Yumurta ve şekeri koyu yoğurt kıvamına gelinceye kadar mikser yardımı ile çırpın (6-7 dk.).
  2. Sırası ile malzemeleri ekleyin.
  3. Unu eklerken spatula veya tahta kaşık kullanın ve karıştırın.
  4. Yağlanmış dikdörtgen borcama kek hamurunu dökün.
  5. Soğuk fırında 165 C'de önce alt ısıtmalı 30 dk. sonra 170 C'de alt-üst ısıtmalı 25 dk. kadar pişirin. Kürdan ile test yapın. Keke kürdan batırın. Kürdan hamursuz çıkıyorsa kekiniz pişmiştir.
  6. Pişen keki fırından alın, soğusun.
  7. Krema için, tereyağ ve çikolata dışındaki malzemeleri karıştırın ve ocakta devamlı karıştırarak pişirin. 
  8. Çikolata ve tereyağını ekleyin, mikser ile 10 dk. çırpın. Soğuyan kekin üzerine dökün.
  9. Krema soğuduktan sonra üzerine kakao eleyin, kare şeklinde kesip servis yapın.





28 yorum:

  1. Wowww yeme yanında yat Pırıl'cğm...

    YanıtlaSil
  2. Pırılcım ellerine sağlık,bu güzel lezzeti tatmak bize nasip oldu..

    YanıtlaSil
  3. o dilimlenmiş hali beni benden aldı:)))
    ellerine sağlık tam benlik

    YanıtlaSil
  4. Görüntüsünden harika bir kek olduğu belli. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Soyle sicak sicak firindan yeni cikmis haliyle ne guzel olur.Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  6. Senemcim,
    Tam sana göre bir kek oldu. Teşekkürler.
    nurşencim, Afiyet olsun, teşekkürler.
    Handecim, senlik haklısın, teşekkürler.
    yersofrasi.org,
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. harika görünüyor canım.çayın yanında olsa dahada harika olurdu.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Cok güzel nefis görünüyor ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  9. pırıl ablacım dün bana ikram ettiğiniz bu kekin tadı damağımda kaldı, tek kelimeyle muhteşemdi, herkese tavsiye ediyorum,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. oyyy bitiridi beni...inci gibi dizilmişler tabağa..ellerine sağlık..şahanee

    YanıtlaSil
  11. Pırıl'cım ellerine sağlık tam benlik yoğun çikolatalı sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ellerine saglik hayatim,cok da guzel gorunuyor.cikolatali kekleri cok severim,deneyecegim mutlaka,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  13. Harika görünüyor ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  14. Harikaaaa görünüyor Gurme kakaoyu denememişitm hiç..daha mı güzel sence

    YanıtlaSil
  15. tatlilar gülcandan,
    mutfagabuyrun,
    nursel ozbayrak,
    fatosun mutfagından...,
    Derya Sezgin,
    u.aydin,
    BOŞNAK KIZI,
    Ziyaretlerinize ve yorumlarınıza teşekkür ederim.
    www.mutfaktasihirvar.blogspot.com,
    Dr. Oetker Gourmet Kakao çok lezzetli ve rengi koyu. Yaptığım kekte ve kremasında çok lezzetli oldu.
    Denemeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  16. pırıl ablacım sizde tatma şansı bulduğum bu müthiş keki geçen hafta denedim, yiyenler bayıldı, çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. Nurselcim, tarifimde her basamağı yazdım.
    Sen de uygulama konusunda oldukça başarılısın anlaşılan :) afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  18. bloğunu yeni keşfettim,resimler, yemekler,yazılar harika bundan sonra hep takipteyim :)

    YanıtlaSil
  19. Bu tarifi aldım ve kaçıyorum izninle:)

    YanıtlaSil
  20. çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık, sormak istedigim benim fırınım mini ve alt üst ısıtmalı yok:( harcı hazırladıktan sonra ısıtılmıs fırına mı vermeliyim, yoksa direkt 170 dereceye kurup pişirmeli miyim?

    YanıtlaSil
  21. çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık, sormak istedigim benim fırınım mini ve alt üst ısıtmalı yok:( harcı hazırladıktan sonra ısıtılmıs fırına mı vermeliyim, yoksa direkt 170 dereceye kurup pişirmeli miyim?

    YanıtlaSil
  22. Ayşecim merhabalar, hoşgeldin.
    Çikolata soslu kakaolu keki hep normal fırında anlattığım gibi yaptım. Senin fırının mini fırın olunca sonucun ne olacağını bilemiyorum. Dikkat edersen kek karışımını soğuk fırına sürüyorum. Sen de fırınının ısısını ayarlayıp bir dene istersen. Sonucu yazarsan memnun olurum. Kolay gelsin ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. önceden ısıtılmıs 170 derece fırında yaptım, çok güzel oldu, teşekkür ediyorum, izninizle blogumda paylasmak isterim:)

    YanıtlaSil
  24. Görüntü çooooook güzel ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  25. bunu muffin kalıplarında yapsak kek kurur mu acaba

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...