Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Mayıs 2012 Salı

ISPANAKLI RULO

Değişik, lezzetli ve görünümü hayranlık yaratacak tarifleri bulduğumda bunları yapmak için uygun zamanı yaratmaya çalışırım. Blog arkadaşım pelinchef.' te gördüğüm bu ıspanaklı ruloyu bir yemek davetim için yaptım. İçine sürmek için yoğurda kendimce lezzetler de ekledim. Görünümünden olacak ki herkes önce somon zannetti; sonra içinde neler olduğunu duyunca çok şaşırdılar ve zevkle ruloları yediler.



   İsterseniz yoğurda farklı lezzetler de ekleyip yapabilirsiniz.





MALZEMELER
  • 400 gram ıspanak
  • 3 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 adet küçük kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
İçine sürmek için:
  • 400 gr. süzme yoğurt
  • 200 gr. krem peynir
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
  • 4-5 adet közlenmiş veya haşlanmış kırmızıbiber 


YAPILIŞI
  1. Soğanı küçük doğrayın ve sıvıyağda kavurun.
  2. Ispanakları iri doğrayın ve suda haşlayın. Suyunu iyice sıkın. Soğuyunca rondodan geçirin.
  3. Ispanaklara yumurta sarıları, tuz, karabiber, soğanı karıştırın. En son unu karıştırın.
  4. Yumurta aklarını mikser yardımıyla bir fiske tuz ile iyice çırpın kar gibi olsun.
  5. Ispanak karışımı ve yumurta aklarını yavaş yavaş karıştırın. Yumurta aklarının sönmemesine dikkat edin.
  6. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine karışımı yayın. Üzerini bıçak ile düzeltin.
  7. 180 C'de ısıtılmış fırında 20-25 dk pişirin.
  8. Piştikten 1-2 dk. sonra kağıdıyla birlikte rulo yapın. 5 dk. bekleyin.
  9. İçi için olan malzemeleri kırmızıbiber dışındakileri karıştırın.
  10. Roluyu açıp içine sürün. Üzerine de kırmızı biberleri tek kat halinde kesmeden yerleştirin.
  11. Ruloyu kağıdı olmadan sarın ve buzdolabında bekletin.
  12. İyice soğuyunca dilimler halinde kesin ve servis yapın.




7 yorum:

  1. BU TARİFİ BENDE GÖRMÜŞTÜMÇOK BEĞENMİŞTİM,HATTA BU HAFTA SONU OĞLUMUN DOĞUMGÜNÜ İÇİN YAPSAMMI DİYE DÜŞÜNÜYORDUM,ELİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR..

    YanıtlaSil
  2. Canım çok güzel ve değişik bir tarif olmuş, en kısa zamanda denenecekler listesine aldım.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNNNNNNNNNNNNNNE SAĞLIK MÜTHİŞ OLMUŞ
    :)

    YanıtlaSil
  4. evet tam davet için tarif olmuş ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık enfes görünüyor
    sunumda harika sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Pırılcığım,

    Ispanaklı ruloyu deneyip beğenmiş olmana çok sevindim. Biberleri bütün bütün koyman daha bir güzel olmuş.Ceviz de çok iyi fikir. Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık pırıl hanımcım dün bloklara hiç bakamadım misafirlerim vardı keşke baksaymışım bu lezzeti mutlaka yapar ve ikram ederdim sevgilerimle:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...