Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Mayıs 2012 Perşembe

ENGİNAR KALPLİ ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

Ana yemeklere eşlik eden zeytinyağlılardan hiç vazgeçemem. Karaciğer dostu enginarkalbiyle kerevizi siz de birarada pişirin. Kolay, lezzetli ve sağlıklı yemekleri sofranızda bulundurmaya devam edin. 





MALZEMELER

  • 5 adet orta boy kereviz  (doğrayıp limonlu suda bekletin)
  • 1 kavanoz enginar kalbi (viru marka) 400 gr.
  • 20-25 adet kıska soğan
  • 2 su bardağı dondurulmuş bezelye (superfresh marka)
  • 2-3 su bardağı portakal suyu
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Üzerine bir iki tutam dereotu

YAPILIŞI

  1. Genişce bir tencerede zeytinyağında soğanları pembeleştirip kavurun.
  2. Bezelyeleri de ekleyin. Biraz soteleyip limonlu suda beklettiğiniz kerevizleri ekleyin.
  3. Yağda kerevizleri de soteleyip üzerine portakal suyunu, şeker ve tuzunu ekleyin. Tuzunu ağız tadınıza göre azaltın veya arttırın.
  4. Kaynayınca ocağı kısın. Kısık ateşte pişirmeye devam edin. 
  5. Kerevizler yarı pişince enginar kalplerini ekleyin ve pişirmeye devam edin.
  6. Piştikten sonra tencerenin kapağı kapalı soğumaya bırakın.
  7. Soğuyunca servis tabağına alın ve sunun.




6 yorum:

  1. Tam bir vitamin deposu olmuş. Hem kereviz hem de enginar o kadar çok faydalıki... Mümkün olduğunca çok tüketmek lazım.

    Ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  2. Çok tüketmek gerektiğinde haklısınız; ilginize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. konserve kullanmasak daha iyi sanki:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız (isminizle hitap etmek isterim),
      Ben de sebzeleri mevsiminde kullanmaktan yanayım.
      Bulunamadığında konserveleri kullanıyorum. Kış mevsiminde kereviz bulunup enginar bulunamadığında konserve kullanıyorum.
      İlginize teşekkürler:))

      Sil
  4. Yaptım, çok güzel oldu. Teşekkürler. Sayfanız çok güzel başka tarifleri de denemek istiyorum.

    sevgiler

    canan

    YanıtlaSil
  5. Yaptım, çok güzel oldu. Teşekkürler. Sayfanız çok güzel, başka tarifleri de denemek istiyorum.

    Sevgiler

    canan

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...