Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Nisan 2012 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Tam baklanın mevsimindeyiz. Bakla yaklaşık iki ay bizimle beraber olacak. Dereotuyla baklayı buluşturup zeytinyağlısını yemeyi ne zamandır bekliyordum. Pazardan tazecik baklaları alıp evde zeytinyağlısını yaptım. Üzerine isterseniz sarımsaklı yoğurt dökün, ben yoğurtlu çok seviyorum ve tavsiye ediyorum.


Diyet yapanlara duyurulur. Durmayın! Bu sebzeyi en lezzetli zamanında pişirin ve sofralarınızda sağlıklı yemekleri yemeye devam edin.  


MALZEMELER

  • 1 kg. taze bakla  (2 parçaya ayrılmış)
  • 2 adet orta boy soğan (iri uzun doğranmış)
  • 1 adet kırmızı biber (jülyen doğranmış)
  • 2 adet orta boy havuç (uzun, kibrit çöpü gibi  doğranmış)
  • 1 su bardağı zeytinyağ
  • 1 limon suyu
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 demet dereotu
  • İstenirse sarımsaklı yoğurt


YAPILIŞI
  1. Baklaları temizleyin, yıkayın. Bir miktar suya un ve limon suyunu dökün, karıştırın; baklaları ıslayın. Baklaları örtecek kadar su olsun, gerekirse ekleyin. Yarım saat kadar ıslansın, arada karıştırın, baklalar kararmasın.
  2. Zeytinyağında önce soğanları, sonra havuçları ve kırmızı biberleri soteleyin.
  3. Üzerine ıslanan baklaları yerleştirin. Baklalar biraz sararınca unlu limonlu suyun bir miktarını baklaların üzeri kapanıncaya kadar dökün. 
  4. Şeker ve tuzunu ekleyin, dereotunun yarısını doğramadan baklaların üzerine koyun ve kaynamaya bırakın. 
  5. Baklaların pişmesi için gerekirse unlu limonlu suyu ekleyin. Suyunu çekinceye kadar pişirin.
  6. Baklalar pişince dereotunu üzerinden alın.
  7. Servis tabağına koyun. Üzerine dereotu doğrayın. 
  8. İsterseniz sarımsaklı yoğurtla birlikte yiyin. 


7 yorum:

  1. ŞU AAN BUZDOLABIMDA YERİNİ ALDI ŞIK ŞIKIRDIM:)
    AKŞAMA SOFRAMI SÜSYELECEK İNŞALLAHH..
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE..

    (((MİNİK BİR ÖNERİ:)))
    yorum ayarlarından kelime doğrulamayı devre dışı bırakırsan,sana daha çok yorum ulaşacaktır canım..
    kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  2. Dereotu ve bakla ayrılmaz ikili. Çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Baklayı çok severim, çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık.Nefis görünüyor. Baharın ve yazın en güzel tarafı bol bol sebze yemek. Missler gibi.
    Sık sık görüşmek dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Mevsimi de geldi ama ben daha pişiremedim, en kısa zamanda inşallah:)) Size afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. baklanın tam zamanı bol bol pişirmek lazım,bende bugün yapmayı düşünüyorum,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. ELLERİNE SAĞLIK YOĞYUDUMU ALDIM GELDİM
    :)
    MUHABBETLE KAL.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...