Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Nisan 2012 Cumartesi

MEYVELİ DÖĞME MUHALLEBİ

Bahar geldi, yaz geldi gelecek. Tatlıları çok seviyorum, vazgeçemiyorum ve kalorisi düşük, meyveli, sütlü, e -vitaminli bir tatlı yapıyorum. Soğuk, soğuk buzdolabından çıkarıp kavrulmuş fındıkları döküp rahatlıkla yiyebiliyorum. Hem tatlı, hem de diyet.  





MALZEMELER

  • 6 su bardağı süt
  • 1 servis kaşığı mısır nisaştası (tepeleme)
  • 1 servis kaşığı un (tepeleme)
  • 2/3 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 10 adet iri çilek
  • 2 adet kivi
  • 1 adet muz
  • Üzeri için bir miktar fındık


YAPILIŞI

  1. Meyveler ve vanilya dışındaki malzemeleri bir tencerede karıştırın, kısık ateşte pişirin.
  2. Kıvamı biraz koyulaşınca ocaktan alın. 
  3. Mikserle 20 dk. çırpın. Ara ara mikserle çırpın üzeri katılaşmasın.
  4. Meyveleri küçük doğrayıp büyük bir kase veya küçük dondurmalıklara paylaştırın.
  5. Muhallebiyi tekrar mikserle 10 dk. daha çırpın ve vanilyayı ekleyin.
  6. Meyvelerin üzerine muhallebiyi dökün.
  7. Buzdolabında soğuyunca servis yaparken kavrulmuş iri çekilmiş fındık ekeleyin.

3 yorum:

  1. yazı hatırlatan hafif bir tatlı ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bugün sabah meyveli döğme muhallebi tarifini yaptım.Akşam misafirime ikram ettim afiyetle yedik harika oldu.Gerçekten hafif tatlı sevenler için süper bir tarif.Ellerine sağlık.Tariflerini paylaşman süper oldu.Aile lezzetleri artık elimin altında.Seni bu düşüncenden dolayı kutluyorum.Sevgilerimle...30.05.2012

    YanıtlaSil
  3. fikir projeleri,
    Sevgili Celale,
    Yorumlarınıza çok teşekkürler.
    Tariflerimi uygulayarak beğenmenize memnun oldum.
    Sana da çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...