Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Nisan 2012 Çarşamba

DİYET SEBZE ÇORBASI

3 haftadır aynı kilodayım ve bu hafta mutlaka kilo vermem gerekiyor. Hareketlerimi arttırıyorum. Ne mi yapıyorum. Günde en az 1 saat yürüyüş. Olursa 1 saat daha yürüyorum. Spor salonunda haftanın 3 günü ağırlık çalışması ve yarım saate kardiyo çalışmam gerekiyor. Koşu, hızlı tempoda yürüme, bisiklet. Bakalım yapabilecek miyim? Yiyeceklerimde bu 1 hafta diyet listem dışına çıkamıyorum. Yaptıklarım boşa gitmesin diye ya sabır diyete devam. Bakalım sonucu salı günü göreceğiz. Bu arada her akşam sebze çorbam var. Bildiğimiz lahana çorbası aslında. Çorbayı biraz yeşil ve hoş hale getirdim. Siz isterseniz mevsimine göre sebzeler ekleyebilirsiniz yalnız patates ve havuç eklemeyin.  Diyetisyen Zeynep Hanım'dan bir şey daha öğrendim. Lahana ve benzeri sebzeler A vitamini içeriyor ve bu vitamin yağda çözüldüğü için çorbaya zeytinyağı takviyesi yapıyorum. Kilo vermek için deneyin.




MALZEMELER
  • 1 küçük lahana
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2 adet kabak
  • 1 adet kereviz 
  • 1 avuç dolusu karnıbahar
  • 1 bağ yeşil soğan 
  • 1 demet maydanoz
  • 1 demet dereotu
  • Tuz, karabiber
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı acı kırmızı pul biber
  • İstenirse 1 limon suyu

YAPILIŞI
  1. Bütün sebzeleri iyice yıkayın ve küçük doğrayın.
  2. Lahana, kuru soğan, yeşil biber, kırmızı biber, kabak, kereviz, karnıbahar ve yeşil soğanı bir büyük tencereye alın. Biraz tuz atın. Üzerine yeterince su koyun ve pişirin.
  3. Ocaktan alın ve doğranmış maydanoz ve dereotunu çorbanın üzerine koyun.
  4. Servis yapılınca karabiber, limon suyu ve pul biberle tatlandırın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...